dimecres, 30 de desembre del 2009

PUNT DE VISTA: RESTAURANT LA BIBLIOTECA

Restaurant que el vaig descobrir a través de la premsa on l’hi dedicaven un article que el deixava bastant bé. I les meves expectatives, creades a través de l’article i de la informació d’Internet, no es van desinflar.


Per començar he de comentar el tracte rebut alhora de fer la reserva per telèfon. Va ser d’una atenció i senzillesa increïble. Només pel fet que l’encarregat d’apuntar la reserva, es va preocupar de saber si jo sabia la situació correcte de l’establiment, i al finalitzar la conversació de la reserva, a part de dir les ‘gràcies’ que ja costa molt trobar restaurants que te les donin, em va desitjar una bona estància i un bon àpat al restaurant. Em vaig quedar meravellat. Vaig penjar el telèfon i seguidament vaig pensar en que amb aquest petit detall els clients ja reben un bon tracte per part de l’establiment sense haver-lo trepitjat. I aquests son el tipus de restaurants on saben que per obtenir beneficis, primer s’ha d’aconseguir la satisfacció de client. I d’aquests hi ha pocs.

En un primer cop d’ull, l’establiment, és acollidor i senzill. On es barreja, per el meu gust, masses estils de decoració. Em va sorprendre la poca il•luminació que hi ha en el torn de sopars. Ja sé que així s’aconsegueix un entorn més romàntic i personal, però crec que hauria d’haver un mínim d’il•luminació per poder llegir amb normalitat i sense esforços la carta del restaurant. La separació entre taules és la correcte, sense molestar als clients del costat. Entrant, al fons del local, es troba la cuina. Oberta al menjador, cosa que provoca la interferència de l’extractor respecte als comensals que es troben a prop de la cuina.

La carta segueix la línia del establiment, tot i que és una carta caòtica, on vaig trobar a faltar més oferta de peix. Respecte a la carta de vins, trobo que la referència és la correcta i suficient pel tipus de restaurant i per la seva oferta. La carta de postres si que em va decebre. A part de que trobo que hi ha poca oferta de postres, la majoria son pastissos.

Els plats que recomano son: la cuixa de xai i el filet tàrtar (steak tartar). Aquest últim el vaig trobar impressionant, em va encantar.

Els plats que no recomano son: Tataki de tonyina, ja que es serveix amb uns grans tacs, cosa que dificulta al comensal. I crec que per presentar un bon Tataki s’hauria de servir en làmines. I tampoc us recomano el plat de mozzarela, ja que és molt senzill. Una bola de mozzarela oberta amb una base de tapenade (olives negres).

Respecte al servei puc dir que va ser correcte. Em va servir un treballador nou de l’establiment, fent errades en petits detalls, però un ho ha de comprendre.

Recomano aquests restaurant per a parelles, matrimonis, o grups de persones que no sobrepassin els 4 membres. Si es que no reserveu la sala inferior del local que està molt ven decorada. Fa goix.